Com posar preus als meus productes i serveis

Calendari: Del 06/07/2021 al 15/07/2021
Horari: Dimarts i dijous, de 9h30 a 12h
Durada total: 10 hores
Lloc: EDE · AULA VIRTUAL
Professorat: Paco Subias i Sílvia Garcia Argente

Com posar preu als meus productes i/o serveis?
Aquest curs es desenvoluparà en dos mòduls:

Un dedicat a la part de costos/financera, on estudiarem l’ incidència, la relació i repercussió dels recursos materials amb el preu.
I un altre dedicat als costos derivats del capital humà. Veurem com la gestió del capital humà intervé i repercuteix de forma directa sobre els marges des de diferents perspectives.

MODUL I. COSTOS/FINANCES. POSICIONAMENT I VALOR

Establir el preu que donarà valor als nostres productes oi/o serveis es una de les activitats més importants dins del món dels negocis.

Identificar les variables més importants a tenir en compte per fixar preus, com això pot repercutir sobre els números empresarials i escollir la millor opció possible son decisions de gran importància que moltes vegades es prenen descuidant certs aspectes decisius i és quan l’ esforç posat en el nostre negoci (recursos materials, diners, temps, talent i molta feina) no acaba d’ oferir-nos la rendibilitat que realment es pot aconseguir.

En aquest primer mòdul estudiarem els elements que intervenen de caire material, analitzant diferents estratègies de negoci i com aquestes defineixen la política de preus. També veurem la relació del preu sobre el compte d’ explotació, les dimensions que pot assolir, estratègies de preu relacionades amb les estratègies comercials, la importància de com comunicar el preu, etc.

Continguts:

· Introducció i objectius (pot ser adaptat segons els participants ja que el preu depèn molt si es producte es un servei, si es comercialitza un producte o bé es fabrica. Ideal homogeneïtat en els participants per centrar-se en la seva problemàtica)
· Estratègia de negoci i preus
· El compte d’explotació vist com un marketer i no com un financer
· Dimensions del preu: cost, client, competència,..
· Estratègies de preu
· Comunicació de preu
· Descomptes i altres estratègies comercials
· Conclusions

MODUL II. LA GESTIÓ DEL CAPITAL HUMÀ ALINEADA A L’ESTRATÈGIA FINANCERA , DE MARKETING I VENTES

Com fer més eficient la nostra inversió en capital humà es un tema vital que hem de tenir en compte a l’ hora de gestionar el nostre negoci i que constitueix un element molt important que intervé en els marges que ens deixen els preus dels nostres productes o serveis.

Com tots sabem, no podem produir ni oferir serveis sense professionals que donen vida i sentit a la nostra empresa o negoci, que fan possible que podem cobrir la necessitat del nostre client.
Dependrà del volum del nostre negoci i de com estigui configurat el seu model la nostra necessitat d’ inversió en capital humà per fer front a la nostra activitat. Però siguin les que siguin aquestes necessitats, hem d’ aconseguir que les estratègies que desenvolupem estiguin sotmeses a criteris d`eficiència i sentit comú.

Des d’ aquest mòdul coneixerem diferents estratègies per reduir costos i descarregar pressió, com podem optimitzar els recursos humans i com treballar aquest aspecte de forma alineada amb les estratègies financeres, de màrqueting i ventes.

Continguts:

· Introducció i objectius. (alineat amb el mòdul I)
· Factors d’ impacte sobre els costos dels RRHH.
· Anàlisis de les possibles accions davant aquests factors (pros i contres).
· Estratègies que podem ajudar a reduir costos sense perdre valor humà.
· L’ automatització de processos i la digitalització. El canvi cultural.
· Elements a tenir en compte davant d’ un procés de digitalització o automatització en relació a la gestió dels RRHH.
· Erros que s’ han de evitar i que generen sobre costos innecessaris.
· Conclusions

Preguntes, reflexions i intercanvi d’experiències (debat)

Preu

· General: 230€
· Socis: 185€
* El curs pot ser parcialment bonificat

Professorat

Paco Subias, expert en costos, finances i gestió empresarial. Consultor de gestió, perit economista, Assessor d ́ACCIÓ, soci en CSengine i col·laborador de Connect@- consultoria estratègica.

Silvia G. Argente, emprenedora y CEO en Connect@- consultoria estratègica. Experta en direcció i gestió dels RRHH, gestió d’ equips d ́alt rendiment i gestió deltalent. Headhunter i Coach empresarial. Comunicadora des de fa més de 18 anys.

Coordinació: info@ede.cat

Acreditació

Els assistents rebran el diploma del seminari “Com posar preus als meus productes i serveis”, amb el segell de l’Escola de Direcció d’Empresa.

 diploma_tecniquesdiferenciarse

PreInscripció