Pla Estratègic ( Business Plan )

Calendari: Del 05/05/21 al 07/05/21
Horari: Dimecres 5 i divendres 7 de maig, de 9h a 13h
Durada total: 8 hores
Lloc: EDE · AULA VIRTUAL
Professorat: José Miguel Vilalta

Programa

1. Té la nostra organització una estratègia explícita definida?
2. Ha estat implementada en tota la nostra estructura organitzativa?
3. Quines característiques han de reunir les decisions estratègiques de la nostra organització?
4. Quin és l’objectiu d’aquest llibre, què és un Pla Estratègic?
5. Quins beneficis aporta a la meva organització l’elaboració d’un Pla Estratègic?
6. Quines precaucions haig de prendre a l’hora de planificar l’estratègia de la meva organització?
7. Qui ha d’implicar-se en l’elaboració del Pla Estratègic?
8. Quines fases ha de contenir un Pla Estratègic?
9. En quin horitzó temporal haig de situar la planificació estratègica de la meva organització?
10. Quines característiques ha de complir la meva estratègia per a garantir el seu èxit

Continguts

Programa de dues sessions en línia.
En aquesta formació es donaran les pautes necessàries i es practicarà amb la metodologia i la sistemàtica adequada perquè cadascun dels assistents pugui, en la seva empresa aconseguir la metodologia per a la cerca deliberada d’un pla d’acció que creï i desenvolupi un avantatge competitiu de l’empresa. Per a qualsevol empresa, la cerca és un procés iteratiu que comença amb el reconeixement de saber on s’està i què es té ara. Els seus competidors més perillosos són els que més se li semblen. Les diferències entre l’empresa i els seus competidors són el fonament del seu avantatge. Si els assistents ja tenen una empresa i és viable, ja tenen alguna classe d’avantatge, no importa quin sigui de gran o petita. L’objectiu és engrandir l’abast del seu avantatge, la qual cosa només pot aconseguir-se a costa d’un altre competidor.
El ponent ajudarà i farà costat a cadascun dels participants en la resolució de les preguntes i supòsits pràctics i que sorgeixin durant les sessions. La formació se centrarà en la següent guia didàctica de les 2 sessions:

Primera Sessió
1. Que és estratègia. Que és un pla estratègic.
2. Perquè és necessari un pla estratègic. Perills. Fase d’Elaboració.
3. Visió, Missió i Valors. Els objectius estratègics.
4. Anàlisi DAFO. Metodologia Canvas. Cadena de Valor. Les 5 forces de Porter.
5. Exemples i casos pràctics.

Segona Sessió
1. Definició del Negoci. Estratègies de carteres de negoci.
2. Estratègiques Competitives i Estratègies Funcionals.
3. La implementació del pla estratègic. L’organització. Pla d’Acció.
4. Cas pràctic: confecció de Pla Estratègic amb suport de diferents fitxers lliurats als alumnes en Excel i Word.

A qui va dirigit

Empresaris, accionistes, emprenedors i directius d’empreses, mitjanes i petites amb intenció de millorar els resultats de les seves empreses en els pròxims anys.
Persones amb responsabilitats en el món de l’empresa que necessiten entendre les diferents “palanques” que des de la gestió estratègica permeten a les empreses guanyar en competitivitat i aconseguint avantatges competitius.

Preu

· General: 195 €
· Socis: 156 €
* El curs pot ser parcialment bonificat

 

Professorat

José Miguel Vilalta, economista i advocat. Assessor en temes econòmics, financers, estratègia i recursos humans. Conseller independent en pimes. Fundador i director de Matching Place.

Coordinació: info@ede.cat

 

Acreditació

Els assistents rebran el diploma del seminari “Pla Estratègic ( Business Plan )”, amb el segell de l’Escola de Direcció d’Empresa.

 diploma_tecniquesdiferenciarse

PreInscripció