La innovació, motor estratègic del canvi

El cicle d’Estratègies Directives, promogut per l’Escola de Direcció d’Empresa, va estrenar-se el passat mes de maig amb el programa “La innovació, motor estratègic del canvi”. El curs es va impartir en tres úniques sessions, els dies 4,11 i 17 de maig, en el mediterrani Molí de Mar, a Vilanova i la Geltrú.

El combinat metodològic, la qualitat dels continguts i les condicions ambientals van estar els tres factors més ben valorats pels alumnes i professors. A més, els participants van destacar l’alt nivell del quadre docent i l’audició de conceptes innovadors.

 

 

El cos docent el van composar professors de les més prestigioses universitats i escoles de negoci, així com reconeguts ponents del món econòmic i empresarial, com són Agustí Segarra, Franc Ponti, Enric Segarra, Enric Barba, Enric Rabassa i Jordi Vilaseca.

 

 

La metodologia de l’Escola de Direcció d’Empresa es basa en la casuística, en l’estudi de casos reals i propers per als públics de les petites i mitjanes empreses. Al llarg del curs es va estudiar el cas de Pastisseria La Granja, aparador de la innovació centrada en el producte i les tendències del mercat.

Casa Ametller va ser l’empresa de referència per entendre com s’ha de dur a terme la innovació en el producte i en el punt de venda i, finalment, en la darrera sessió, Ako Electromecànica va aportar el seu saber fer en la gestió i en la diversificació de mercats.

 

 

Les tres sessions van concloure amb dinars – col·loqui, on els alumnes es van endinsar en la dinàmica discursiva mitjançant el debat, amb experts de primer nivell com Francesc Solé Parellada, Joan Majó i Miquel Barceló.